Tisíc a jedna noc, tisíc a jedna reklama.

Autor: Martin Štunda | 20.1.2011 o 14:55 | Karma článku: 16,36 | Prečítané:  7290x

Keď pred pár mesiacmi odišiel z funkcie generálneho riaditeľa televízie Markíza, Václav Mika, vnímal som to ako niečo, čo je medzi ním a manažmentom CME a oni poznajú aj skutočnú pravdu. Keď na jeho miesto prišla po pár týždňoch Zuzana Ťapáková prijal som to so zvedavosťou, čo táto zmena Markíze a v konečnom dôsledku, nám divákom, prinesie. A teraz, po niekoľkých mesiacoch, by som sa rád novej generálnej riaditeľke, poďakoval.  

Nasadenie tureckej telenovely „ Tisíc a jedna noc“ do hlavného vysielacieho času a to navyše štyri dni v týždni sa stalo udalosťou, ktorá zatriasla rodinami skoro na celom Slovensku. To, že sledovanosť tohto seriálu dosahuje hranicu milióna divákov je nič v porovnaní s tým, ako dokáže pozitívne vplývať na rozvoj nášho rodinného života.

 

S príjemným prekvapením počúvam ako celé rodiny spoločne usadajú k televíznym obrazovkám. Ako sa deti prestali túlať s kamarátmi po uliciach a muži míňať ťažko zarobené peniaze po rôznych reštauračných zariadeniach. Ako klesla kriminalita a tiež extrémne aktivity rôznych sprejerov.

 

Rodiny sedia spolu doma v obývačke ako za starých čias a začínajú opäť komunikovať. Zaujímajú sa o svoje problémy a dokonca aj o školské známky vlastných detí. Táto telenovela má dokonca nesmierny vplyv aj na naše národné hospodárstvo. Nenáročný dej umožňuje vyrozprávať obsah predošlej časti doslova za pár minút a ľudia sa môžu zvyšok pracovného času venovať práci.

 

Vysoko by som tiež chcel oceniť skutočnosť, že táto turecká perla bola natáčaná v koprodukcii so Slovenskom. Účasť našich mladých hercov, ako trebárs Lukáša Latináka a Roba Jakaba je zjavným osviežením tohto seriálu, len občas sa mi zdá, že ich herecké prejavy sú trochu nekonzistentné s dejom. Ale ich pobyt v chladničke a sprche má zrejme nejaký skrytý význam, ktorý pochopíme až niekedy v 145. diele.

 

Možno si to ani neuvedomujeme, ale tento turecký produkt je tiež obrovským prínosom pre rozvoj multikulturalizmu a tolerancie na Slovensku a môže byť jazýčkom na váhach pri rozhodovaní o prijatí Turecka do Európskej únie. O pozitívnom vplyve na zvýšený rozvoj cestovného ruchu v tejto krajine a tiež na predaj tureckého medu, ani nehovoriac.

 

Na záver môjho poďakovania by som snáď mal niekoľko tipov, ktoré by mohli byť prínosom tejto kultúrnej udalosti roka. Prečo sa uskromniť len so štyrmi dňami v týždni, prečo nebyť maximalistami a neroztočiť to počas celého týždňa. O koľko viacej kníh by som takto mohol po večeroch prečítať. Prečo nedať ešte viac priestoru nádejným slovenským  hercom. Neprerušovať telenovelu reklamami, ale naopak, reklamné bloky telenovelou. Ja verím, že môj hlas bude napokon vypočutý, lebo televízii Markíza na divákovi vždy záležalo. Veď by mu najradšej zniesla aj modré z neba.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Tataráky by mali zmiznúť z reštaurácií. Ľudia sa ich však nechcú vzdať

Reštaurácie sa o tatarákoch boja hovoriť, mnohé ich majú v jedálnych lístkoch.

TECH

Miliardár Musk ukázal, ako chce kolonizovať Mars

Podnikateľ chce začať expedície na Mars o dva roky.

KOMENTÁRE

Keď sa hipster primátor najviac rozumie bicyklovaniu

Prevádzkar hovorí, že chce ľuďom v klube prinášať všetky žánre.


Už ste čítali?