reklama

Keď vás kňaz označí za pohana...

Mladšiu dcéru čaká o niekoľko mesiacov prvé sväté prijímanie. Od prvého stretnutia kňaza s rodičmi som preto očakával hlavne informácie organizačného charakteru. Ostal som preto trochu prekvapený, keď nás namiesto toho, čakala akási moralizačná kázeň. Vyvrcholila vetou, že človek, ktorý je nepokrstený, je vlastne pohan....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (95)
Obrázok blogu

Nadvihlo ma na stoličke a bol by som zrejme aj odišiel, keby ma manželka nechytila za ruku. Aby však bolo jasné. Ja pokrstený som, ale spôsob a tón akým to povedal, mi poriadne zdvihol adrenalín. Napriek svojmu krstu som bol zhruba do svojich dvadsiatich rokov ateista. Cez knihy o budhizme a kresťanstve, ale hlavne cez rôzne životné skúsenosti, som sa akosi napokon dopracoval k svojmu druhu viery. Zadefinoval by som sa ako mimokostolový veriaci.

Keď má Boh trochu času komunikujem s ním priamo. Nenúti ma ísť do kostola a nevolá k tomuto rozhovoru tlmočníka. Keď urobím niečo nesprávne, pošepkám to jemu prvému. A on mi odpúšťa s láskou a pochopením. Keď sa mi podarí niečo, čím ho poteším, pošle mi odkaz v pokojnom šume lesa, alebo v krásnom západe slnka. Nechce aby som kľačal na kolenách a hádzal peniaze do pokladničky. Úplne mu stačí, keď pokľaknem k niekomu, kto potrebuje pomoc. Nenúti ma zaňho bojovať v žiadnej križiackej výprave ani zomrieť na kríži.....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dal každému slobodu. Dal každému oči a srdce. A je mu úplne jedno, či ho príjmete v kostole, alebo v chatrči. A najviac mu je jedno, či vás jeho služobník označí za kresťana, alebo pohana.

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu