reklama

Smradi...

Kráčam po ulici. Míňam ľudí idúcich oproti. Niektorých len tak preletím očami, iných skenujem pohľadom. Pár metrov predo mnou ide rodinka s malým asi trojročným dievčatkom....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (109)
Obrázok blogu

Míňajú sa s pani v strednom veku a keďže je chodník priúzky, muž sa o ňu šuchne pootočeným ramenom. Pani o pár sekúnd prechádza okolo mňa a z úst jej vychádza veta, určená asi skôr do jej vnútra ako mne: „...smradi cigánski..."

Pridám do kroku a po chvíli ich predbieham. Slušne oblečení, okolo dvadsaťpäť rokov, roztomilé dievčatko a debata o nákupoch detských šiat. Podvedome poťahujem nosom. Necítim žiaden smrad, akurát trochu silný ženský parfém. Skenujem očami .....a pani mala pravdu, sú to cigáni....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O tri dni neskôr.

Ležím s dcérami na brehu jazera. Pohrávam sa očami s vlnami a občas mi pohľad zabehne na breh medzi ľudí. V plavkách sme si akosi všetci rovní. Obďaleč, pod stromami, si rozložilo deky pár rómskych rodín s malými deťmi. Prekvapilo ma, že sa nevyzliekli do plaviek a len sedeli pod stromami. Iba raz za čas, ich deti v pekných šatách vyhrnutých nad kolená, pribehli na chvíľu do vody a vzápätí utekali k rodičom.

Po chvíli som si odišiel sadnúť na reštauračnú terasu. Otočil som sa chrbtom k ľuďom, tvárou k jazeru a popíjal dobre chladené pivo. Z meditovania ma vyrušila hlasnejšia debata pri susednom stole.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mužský hlas: „ To je dosť, že odišli....smradi cigánski. Hneď je tu lepší vzduch...ha, ha, ha. Ja nie som rasista, ale ľudia by mali byť len bieli..."

Druhý mužský hlas: „ Ha, ha, ha....takže ja mám po chlebe, lebo mám čierne vlasy a som poriadne opálený, tebe sa to hovorí, keď si blondiak.....ha, ha, ha."

Otáčam sa. Pri susednom stole sedí dobre sa zabávajúca spoločnosť. Dvaja muži, dve ženy a jedno asi päťročné nechápavo sa usmievajúce chlapča.

Taký malý čiernobiely svet....

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu