reklama

Pozor na to, komu otvárate dvere...

Decembrový podvečer, lampy pomaly striedajú zapadajúce zimné slnko a členovia mojej rodiny sa postupne vracajú do tepla domova. Túto idylku náhle vyruší zvonček na dverách....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Otvorím dvere bytu a z chodby sa na mňa profesionálne usmieva asi dvadsaťročný mladý muž v čiernom obleku, bielej košeli a zlatistej kravate. Až som sa zahanbil, že ja som len v domácom úbore a normálne ma trhlo, že sa pôjdem do obleku prezliecť aj ja.

„ Dobrý večer, prajem....vy ste majiteľ ?", vystrelil na mňa od pása.

„ Majiteľ čoho, máte na mysli ? Psa, manželky, firmy...." až prekvapujúco rýchlo som zareagoval.

„Nooo...tohto bytu som mal na mysli", už trochu menej suverénne zakoktal.

„ Nie, nie som majiteľ tohto bytu"....pomohol som mu z rozpakov..... „čo si želáte ?"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mladý muž, s čiastočne navrátenou sebadôverou, na mňa spustil niekoľkominútový uragán slov, z ktorých som pochopil jedine slovo „elektrina".

„Pane, skúste mi povedať jednou vetou, čo vlastne odo mňa chcete", prerušil som ho po chvíli, keďže som predpokladal, že mu už asi dochádza kyslík, lebo som nepostrehol, žeby sa počas svojho monológu niekedy aj nadýchol.

„ Zisťoval už niekto u vás optimalizáciu odberu elektrickej energie ?" vyšlo z neho napokon po chvíli rozmýšľania. „ Lebo ja by som vám to teraz mohol urobiť, ak ma pustíte do bytu a ukážete mi vašu faktúru za elektrinu a ďalšie potrebné papiere..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„ Nie do bytu vás nepustím, lebo máme iný program....ak chcete dajte mi svoju vizitku a ja ak budem mať záujem, tak vám zavolám a dohodneme si stretnutie. A vy ste vlastne odkiaľ....z energetických závodov ?" stopol som jeho prílišnú aktivitu už v zárodku.

„ Nie, nie...my sme jedna firma z Košíc a od nás by ste mali lacnejšiu elektrinu, ale to by sme museli teraz podpísať zmluvu, pretože dnes sme vo vašom meste a potom ideme do ďalších miest...." habkal už menej sebavedomý mladý muž.

„ Tak je mi ľúto, ale takto sa asi nedohodneme.....želám vám pekný večer" usmial som sa na muža v čiernom obleku a zavrel dvere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Kto to bol ?", opýtala sa ma manželka, keď som sa vrátil do kuchyne. „Ale, nikto"...mávol som rukou, „alebo vlastne....taký svedok Jehovov", dodal som s úsmevom.

P.S.

Na druhý deň ma v televíznych novinách zaujala správa, podľa ktorej dediny obchádzajú „muži v čiernom" a hlavne od starších ľudí berú všetky doklady a faktúry ohľadom elektriny a bez podpísania akéhokoľvek dokladu, ich možno aj preregistrujú na nového dodávateľa elektrickej energie.

Pozor teda na to, komu otvárate dvere......svedkovia Jehovovi budú možno ten lepší prípad.

Foto: www.24hod.sk

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu