Prečo ľudia pozerajú "Farmu".

25.5.2012 o 9:25 | Karma článku: 10.22 | Prečítané  2531-krát

Po náročnom pracovnom dni prídete večer domov s predstavou, že zasadnete do pohodlného kresla a pozriete si nejaký kvalitný film, alebo iný televízny program. Vezmete do ruky ovládač a po chvíľke prepínania zistíte, že v hlavnom vysielacom čase naše milé komerčné televízie dávajú zhodne svoje reality show....

 

Znechutene vstanete z kresla /alebo nie/ a nadávajúc rozmýšľate nad náhradným programom. „ Kto už len toto môže pozerať..." je zrejme otázka, ktorá vám ako prvá napadne.

Prečo teda určitá a podľa prieskumov sledovanosti aj relatívne dosť veľká skupina ľudí, pozerá rôzne reality show ?

1. Radi pozeráme cez kľúčovú dierku.

Zvedavosť je jedna z prirodzených ľudských vlastností. To, čo je vidieť cez kľúčovú dierku nás akosi prirodzene láka. Ešte radšej ako o sebe, ľudia rozprávajú o iných. Máte to možnosť počuť pri rozhovoroch na uliciach, alebo v kaviarňach. Životy iných sa nám mnohokrát zdajú vzrušujúcejšie, ako naše vlastné.

2. Emócie nás lákajú.

Náš život je o emóciách. Vlastných, ale aj cudzích. Akokoľvek fundovaná, ale bez emócií vedená a suchopárna televízna diskusia nás skôr, či neskôr, začne nudiť. A hoci televíznym reality show môžeme vyčítať tisíc vecí, tak nedostatok emócií určite nie. Otázne je, či nás tieto niekedy vulgárne prejavené emócie obohacujú.

3. Dievča od susedov.

Možno sa mi to len zdá, ale mám taký pocit, že televízie sa čím ďalej tým viac, zameriavajú pri výbere účinkujúcich na ich „jednoduchosť". Zrejme už ľudí nebaví sledovať život „smotánky" a radšej pozorujú tie novo vznikajúce „celebrity" z ľudu, s ktorými sa dokážu skôr stotožniť. Je to takzvané dievča, alebo chlapec „od susedov".

4. Musíme byť „in".

O čom sa budeme v práci, alebo v škole baviť, keď nebudeme informovaní, kto komu vynadal, alebo kto sa s kým vyspal ?  Veď budeme sociálne vylúčení z nášho kolektívu. Je faktom, že reality show pozerajú aj tí, čo na nich v podstate nadávajú. A o to televízii predsa ide.

5. Cieľom komerčnej televízie nie je vzdelávanie divákov, ale zisk.

Hlavne toto si musíme uvedomiť skôr, ako začneme vysielať hromy - blesky. A pokiaľ im vysoká sledovanosť ich reality show tieto zisky prináša, nemajú jediný dôvod to meniť. Čiže recept je strašne jednoduchý. Nepozerať a prepnúť trebárs na verejnoprávnu televíziu.

Otázkou zostáva, či je kam. Ale to je už iná reality show.....

 

Foto: aktuality.sk

Hlavné správy

EKONOMIKA.SME.SK

Ad: Fico rozdáva tisíce až milióny svojim podnikateľom

Premiér Robert Fico vyčíta denníku SME článok, ktorý rekapituluje dotácie pre podnikateľov blízkych Smeru.

EKONOMIKA.SME.SK

Jar privedie na aktivačné práce tisíce ľudí

Vlani v januári dávky v hmotnej núdzi poberalo 180-tisíc osôb. Teraz ide o čosi vyše 140-tisíc ľudí.

AKTUALIZOVANÉ 18:16

Svedkovia polícii opísali vraha Nemcova, jeho priateľka nič nevidela

Anna Durycká je vo veľmi ťažkom psychickom stave a o incidente už nechce hovoriť.


Už ste čítali?