reklama

Slováci žijú na smetisku Európy...

Zhruba pred desiatimi rokmi mi jeden známy, ktorý mal v tom čase veľkoobchod s potravinami povedal príhodu z jedného rokovania s veľkým obchodným partnerom. Ponúkali mu určitý sortiment potravín a jemu sa zdal kečup príliš drahý. Keď mu oponovali, že lacnejší nevedia zohnať, vstal, zavrel dvere kancelárie a stíšeným hlasom im povedal....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
Obrázok blogu

„Hoci mi do tých plechoviek aj ........... veď viete čo, ale bude tam napísané kečup a budú lacné, tak ich od vás zoberiem tony....."

Vtedy sa samozrejme nedohodli, lebo neboli ochotní, do tých plechoviek............., veď viete čo, ale ako to tak vyzerá, od tej doby sa asi našlo veľa ochotných dodávateľov a výrobcov „potravín."

Minister pôdohospodárstva už nechce, aby bolo Slovensko smetiskom Európy a po vzore Českej republiky zriadi od septembra špeciálny internetový portál, kde budú zverejňovať všetky výsledky uzatvorených kontrol a tak si spotrebiteľ bude môcť pozrieť, kde a aké problémy inšpektori našli. V Čechách vraj mali na svojom „portáli hanby" za pár mesiacov už vyše 600-tisíc návštevníkov.

Uvidíme teda s akou odozvou a hlavne efektom sa to stretne na Slovensku, ale nič to asi nezmení na fakte, že na náš každodenný život na smetisku sme si už zrejme za tie roky zvykli.
Aj na šunky, ktoré o mäse počuli len z rozprávania svojich predkov, na čokolády, ktoré o kakau čítali len na internete, alebo na šampanské, ktoré je prekvapené, že sa dá vyrábať aj z hrozna.

Ja osobne si dávam pozor hlavne na akcie. V prvom rade hneď pozriem na dátum spotreby a v druhom na zloženie výrobku, čo nám to z neho vlastne ubudlo, že je v akcii. Predavačky ma preto asi nemajú veľmi radi, ale ja mám zase rád svoje deti.

Ako keď som minule potriasol pečeňovou paštétou a tá vydala zvuk, akoby v nej bola polievka. Keď som na to upozornil predavačku, tak len odvrkla, že zatiaľ to nikto nebol reklamovať. Na moju vetu, „že to už asi nestihli", len pokrčila plecami.

Rozumiem tomu, že na Slovensku je možno pre polovicu ľudí, cena to najdôležitejšie. Podpora v nezamestnanosti, alebo minimálna mzda skrátka nepustí.....

Hovorí sa, že nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci.
Ja by som to ešte navyše v tejto súvislosti aj trochu inovoval.
„ Nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť byť chorí."

A prebudiť sa na smetisku s lacným kečupom v ruke asi nie je veľmi lákavá predstava....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Foto: aktualne.atlas.sk

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu