reklama

Voľba prezidenta nemusí byť voľba menšieho zla...

V slušnej spoločnosti sa vraj nemá rozprávať o dvoch veciach. O výške platu a o tom, kto koho volil. Ja tento princíp nepísaného spoločenského bontónu tak trochu poruším. Nie, nepoviem  vám výšku svojho platu, i keď humoru nikdy nie je dosť. Poviem vám, koho som volil v ostatných prezidentských voľbách...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Alebo skôr, koho som nevolil. Nevolil som väčšie zlo. Je pravdou, že ani Iveta Radičová nepatrila medzi mojich top-favoritov, ale iná možnosť bola už len ísť nevoliť. A tak som radšej dal hlas tejto kandidátke, i napriek tomu, že mi je vrelo odporúčal jej vtedajší kamarát Mikuláš Dzurinda.

A asi som urobil dobre, lebo muž, ktorý arogantne strká do ženy a navyše sa jej ani neospravedlní, nie je mojim prezidentom.

Kto by ním teda mohol byť ? Aké kritéria si máme pri výbere nastaviť ?

Najviac by nám mali byť podozriví tí, ktorých nám núkajú politické strany. Bude to totiž nie náš, ale ich prezident. Bude to ich hovorca a lobista. Ich ďalší pilier moci nad nami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tiež si radšej nevoľme až príliš silné a dominantné osobnosti. Ukazuje to na to, že sa cítime príliš slabí a oni to hneď vycítia a tak sa aj k nám budú správať. Zvoľme si skrátka človeka ochotného slúžiť, nie panovať.

Treba si zároveň uvedomiť, že dôležitejšie ako druhé, je prvé kolo voľby prezidenta. V ňom sa vytvára teória menšieho zla. A vytvárame ju mi sami. Bojíme sa voliť neznámych ľudí a radšej dáme hlas politikom, ktorí nás majú za analfabetov. Dajú nám to biele na čiernom, že pohŕdajú našim názorom a my ich aj tak zvolíme.

Deje sa to aj teraz v Čechách. V druhom kole sú „známi" politici podporovaní ako politickými stranami, tak aj silnými lobistickými a finančnými skupinami. A rozhodlo sa o tom v prvom kole. A rozhodli voliči. Nie lobisti a peniaze....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O rok nás to čaká tiež. Opätovné vytváranie teórie menšieho zla.

A pritom to je také jednoduché. Každý máme jeden hlas. A dohromady ich máme všetky....

Foto: hnonline.sk

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu