reklama

Falošný sentiment a romantizmus škodí Rómom rovnako ako rasizmus...

V stredu, 25. mája, som sa zúčastnil  regionálnej konferencie na tému „ Prínos Štrukturálnych fondov k začleneniu rómskych komunít", ktorú organizoval Európsky komisár pre zamestnanosť, sociálne záležitosti a začlenenie, László Andor.  Nie som veľmi zástanca takýchto konferencií „na najvyššej úrovni" ako to bolo prezentované na pozvánke, ale keďže som chcel k téme, ktorej sa roky venujem zistiť najnovšie informácie, tak som napokon do Košíc pricestoval. Zistil som však niečo iné, ako som pôvodne očakával....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Obrázok blogu

Po úvodnej povinnej jazde klasických politických deklarácii na európskej i národnej úrovni, kde sa v podstate opäť prevarila, už mnohokrát prevarená voda, zaujal akurát prejav štátnej tajomníčky Lucie Nicholsonovej, ktorá načrtla aspoň určitú predstavu konkrétnych krokov, otázne je, či krokov finančne realizovateľných.

Keď potom politikov vystriedali predstavitelia rôznych občianskych združení a samospráv, začalo to naberať na obrátkach. A vyvrcholilo to prehlásením predstaviteľa "Nadácie Milana Šimečku", Laca Oravca, že Košice sú podľa neho najnetolerantnejším mestom voči Rómom na Slovensku a on, ako rodený Košičan, sa za to hanbí. A to som ešte netušil, že s týmto pánom budem mať o pár chvíľ osobný zážitok aj ja sám....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď už sa nám zdalo, že diskusia je akosi príliš zameraná len smerom k nám, k ľuďom z „terénu", tak sme si vybojovali aspoň určitý časový priestor na informovanie pánov z Bruselu a Bratislavy, ako to vyzerá v reálnom živote. Vo svojom príhovore som sa snažil stručne informovať, v akom stave bola v Michalovciach rómska komunita na začiatku nášho projektu, čo a akými krokmi sme za tri roky dosiahli, čo plánujeme ďalej, čo očakávame od komunity samotnej a čo od štátu. Celý predsednícky stôl sa našim aspoň čiastkovým úspechom potešil, len jeden pán, rodený Košičan, nezabudol poznamenať, že ale okrem toho všetkého máme v našom meste postavený múr. Keďže som už však nemal mikrofón, tak som bol nútený zakričať, že nemá pravdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A rád by som ešte touto cestou doplnil. Z Bratislavy to možno vyzerá ako múr, no v Michalovciach to je ochrana súkromného a mestského majetku a koniec koncov aj bezpečnosti samotných Rómov.

A tiež by som sa ho rád opýtal. Čo mu bráni prísť pracovať do svojho rodného mesta priamo s komunitou na Luniku IX, aby sa už viac za svoje mesto nemusel hanbiť? Kto mu dal právo znevažovať prácu nás a našich kolegov po celom Slovensku takýmito vyhláseniami? My sa snažíme dennou mravenčiou prácou v týchto ľuďoch prebudiť úctu k sebe samým a snahu o to, aby vlastnými silami začali meniť svoj život k lepšiemu. Vy im ponúkate falošné barly akademickými rečami o rasizme. Potom sa nečudujte, že oháňanie sa rasizmom je ich jediná aktivita na ceste za lepším životom. Nedivte sa, že hľadajú vinu všade inde, len nie v sebe. A tiež sa nedivme Európskej únii, keď nás označuje za národ rasistov. Pán Oravec, uráža nás to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zbavte sa už toho sentimentu a romantiky z filmu „Cigáni idú do neba". Škodí im rovnako ako Slotov a Kotlebov rasizmus.

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu