reklama

Nemusíte chodiť do kostola...modlia sa tam aj za vás.

Najradšej mám prázdny kostol. Vtedy je moja duša plná a pripravená na dialóg. Vtedy vnímam aj zvírený prach, ktorý sa trbliece vo svetle prichádzajúcom cez sklenené farebné vitráže na oknách kostola. Občas však zažijem aj plný kostol. Ako teraz počas Veľkej noci....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (67)
Obrázok blogu

Príbeh ukrižovania a zmŕtvychvstania je o Ježišovi. A udial sa preto, lebo nám mal ukázať cestu. K pochopeniu sebaobetovania a lásky k blížnym.

V plnom kostole som počul spoza kazateľnice výzvu, aby sme sa modlili aj za tých, ktorí neveria v Ježiša. A tiež za tých, ktorí neveria v žiadneho Boha. Len si nie som istý, či v tých slovách bola láska k blížnemu, alebo skôr pocit nadradenosti a presvedčenia o jedinej pravde. Tej svojej.

Pravdu má však podľa mňa aj moslim, aj budhista, aj ateista. Pravda je to, čo nám uľahčuje život. Čo nás približuje k našej podstate. Či už sme na kríži, alebo pod krížom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ku koncu omše vyberali „do brinčka", čiže na správu kostola. Dal, kto chcel. A keď nechcel, tak ho upozornili. Trebárs štuchnutím do ramena palicou s vrecúškom, kde sa hádzali mince. Aby náhodou nezabudol.

Najradšej mám prázdny kostol. Tomu tichu akosi viac rozumiem....

Foto: infoglobe.sk

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu