reklama

O troch Dzurindových prútoch...alebo, Platina nad zlato.

Za siedmimi horami a siedmimi kauzami, kde sa voda cez platinové sitká sypala a piesok cez čierne peniaze lial, bolo jedno modré kráľovstvo. Kedysi mocné a plné smiechu, no dnes ponuré a bez života. Jedného dňa si staručký kráľ Mikuláš zavolal k sebe svoje tri deti...Pavla, Viliama a Luciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Kráľ Mikuláš:

Deti moje, vás troch mám zo všetkých svojich detí najradšej. Ako vidíte už som zostarol a zošedivel a naše kráľovstvo zo dňa na deň upadá. Zlé a škaredé Gorily drancujú našu modrú krajinu a ľudia z nej utekajú do iných kráľovstiev. Povedal som si preto, že je najvyšší čas odovzdať svoju korunu, teda vlastne už euro, do rúk jedného z vás. Ale kým tak spravím, vyzývam vás troch k svornosti a aby ste boli pevní, ako tie tri Svätoplukove prúty, ktoré nik nerozlomí, ak budú držať pohromade. Takže povedzte mi teraz, ako ma máte radi a podľa toho sa rozhodnem, kto bude mojim nasledovníkom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Princ Pavol:

Neviem otec, odkiaľ si nabral ten pocit, že ťa mám rád. Priviedol si toto kráľovstvo na psí tridsiatok a vlastne si takto znehodnotil naše dedičstvo. Žil si zavretý v paláci, odtrhnutý od reality a od ľudí v kráľovstve. Tak sa nečuduj, že od nás utekajú. Si starý, unavený a skorumpovaný a už dávno si nemal byť na tróne.

Princ Viliam:

Ja ti poviem, ako ťa mám rád, ale až neskôr, podľa toho, ako sa rozhodneš. Aj by som chcel vládnuť, ale radšej keby vládla Lucia. Ona by bola dobrá kráľovná, veď ani zlého kráľa Harabína sa nebojí.

Princezná Lucia:

Otec môj, ja viem, že odkedy si vyhnal našu nevlastnú a nehodnú sestru Ivetu z kráľovstva, tak som tvoja najmilšia dcéra. Sám dobre vieš, že som vždy vykonala to, čo som ti na očiach videla. Vždy som stála za tebou, aj za strýkom Ivanom. Mám ťa radšej, ako platinu, lebo je potrebná pre naše kráľovstvo, ako soľ. Lebo budeme musieť nakúpiť veľa modrej farby, aby sme mohli budúce, veľké kráľovstvo, nanovo premaľovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lebo ja nechcem malé modré kráľovstvo....

Foto: www.sme.sk

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu