reklama

Keď je doma tichá domácnosť...

Pred dvomi mesiacmi za mnou prišiel jeden klient. Skôr by sa však dalo povedať, že zablúdil. Hľadal Sociálnu poisťovňu, ktorá sídli v tej istej budove, ako náš mestský úrad. Keď som uvidel, že má dve barly, radšej som ho o niekoľko poschodí vyššie odprevadil. Cestou mi vyrozprával svoj príbeh....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Žije s manželkou a mladším synom, pričom starší je už roky v Anglicku. Niekoľko rokov poberá invalidný dôchodok, má veľké problémy s chôdzou a na jedno oko nevidí. Vzťah s jeho životnou partnerkou sa neustále zhoršuje a vyústil až do situácie, že sa s ním nerozpráva a odmieta sa o neho starať. A čo je najhoršie, chodí vyberať jeho invalidný dôchodok, keďže majú spoločný účet a jemu z neho nedáva nič.

Tak som mu poradil, aby si zriadil svoj osobný účet a oznámil Sociálnej poisťovni túto zmenu. Sú to predsa jeho peniaze a minimálne vyberať, by ich mal on. Našli sme tie správne dvere, dostali tie správne tlačivá a potrebné informácie. Vysvetlil som mu ešte raz celý postup a zaželal veľa šťastia....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred pár dňami ma navštívil opäť. Teraz už cielene. Najprv mi oznámil, že účet je založený a z poisťovne mu dokonca prišlo oznámenie, že v máji už príde invalidný dôchodok na nový účet. To bola tá dobrá správa. Horšia bola tá, že manželka sa na neho ešte viac nahnevala a nahuckala proti nemu aj mladšieho syna, na ktorého mimochodom pred časom prepísal svoj podiel v byte. Teraz sa mu už aj začala vyhrážať, že ho dá vyhodiť z bytu. Keď bol ten starší syn počas Veľkej noci doma, tak len skonštatoval, že keď je takáto situácia, tak nech sa radšej rozvedú.

On by možno aj súhlasil, len nevie kam sa má obrátiť. Na súde ho vraj len nejako „odbili", on žiadnych rozvodových právnikov nepozná a ani nevie, kde sídlia a je bezradný. Tak prišiel za mnou, keď som mu tak minule pomohol. Zalovil som v pamäti a svojom mobilnom telefóne a dohodol stretnutie s jednou rozvodovou právničkou. Len som ho upozornil, že taký rozvod ho bude stáť určité peniaze, tak aby si to ešte zvážil. Hlavne to, čo bude po ňom....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, kde je v tomto prípade pravda. Nerobím ani obhajcu a ani sudcu. Len som sa snažil pomôcť bezradnému človeku, ktorý ma o to poprosil....

Foto: prozeny.cz

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu