reklama

Koniec zázračných liečivých potravín ?

Po novembri 1989 nás zaplavilo množstvo potravinárskych výrobkov, ktoré sme dovtedy len závistlivo obdivovali, alebo občas kúpili v Tuzexe. Na náš trh sa dostalo množstvo farebných a lákavých dobrôt, pričom im stačila len reklama, že sú zo „západu".....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)
Obrázok blogu

Ešte aj po dvadsiatich dvoch rokoch si pamätám na kampaň proti „zlému" a nezdravému živočíšnemu maslu, ktoré mali nahradiť úžasné a „liečivé" rastlinné maslá. Mám stále pred očami napríklad takú Ramu, kde boli nakreslené červené srdiečka a text, že znižuje cholesterol. Normálne sa to dalo užívať namiesto liekov. O pár rokov som si všimol, že táto veta sa z obalu výrobku vytratila.

Dobrou správou je, že nedávno dal Európsky parlament na čiernu listinu 1 600 reklamných sloganov, ktoré nie sú pravdivé a zavádzajú spotrebiteľa. V týchto dňoch ho schválila Európska komisia a výrobcovia musia do šiestich mesiacov tieto klamlivé slogany zo svojich výrobkov odstrániť. Už žiadne lepšie zdravie, lepšie trávenie, alebo lepšiu imunitu nebudú môcť sľubovať bez toho, aby to bolo vedecky preukázané.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja by som však išiel ešte ďalej. Uzákonil by som povinnosť informovať spotrebiteľa aj o škodlivosti niektorých potravinárskych výrobkov. A napríklad reklamu, kde Santa Claus prechádza zasneženou krajinou s kamiónmi plnými Coca - coly, by som nahradil kamiónmi plnými cukru.

Vraj najväčší marketingový podvod na spotrebiteľovi je to, keď sa pitná voda začala baliť do plastových fliaš a predávať. Možno sa raz dočkáme toho, že sa podobne bude baliť aj taký vzduch a predávať so sloganom: „ Zachráni vám život".

A v podstate to bude aj pravda. Aj bez vedeckých štúdií.

Foto: tvnoviny.sk

Martin Štunda

Martin Štunda

Bloger 
  • Počet článkov:  353
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som cestujúci vo vesmírnom metre, ktorý pred 50 rokmi, vystúpil na zastávke, s názvom Zem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu