Koniec zázračných liečivých potravín ?

Autor: Martin Štunda | 24.5.2012 o 9:40 | Karma článku: 12,07 | Prečítané:  1860x

  Po novembri 1989 nás zaplavilo množstvo potravinárskych výrobkov, ktoré sme dovtedy len závistlivo obdivovali, alebo občas kúpili v Tuzexe. Na náš trh sa dostalo množstvo farebných a lákavých dobrôt, pričom im stačila len reklama, že sú zo „západu".....  

 

Ešte aj po dvadsiatich dvoch rokoch si pamätám na kampaň proti „zlému" a nezdravému živočíšnemu maslu, ktoré mali nahradiť úžasné a „liečivé" rastlinné maslá. Mám stále pred očami napríklad takú Ramu, kde boli nakreslené červené srdiečka a text, že znižuje cholesterol. Normálne sa to dalo užívať namiesto liekov. O pár rokov som si všimol, že táto veta sa z obalu výrobku vytratila.

Dobrou správou je, že nedávno dal Európsky parlament na čiernu listinu 1 600 reklamných sloganov, ktoré nie sú pravdivé a zavádzajú spotrebiteľa. V týchto dňoch ho schválila Európska komisia a výrobcovia musia do šiestich mesiacov tieto klamlivé slogany zo svojich výrobkov odstrániť. Už žiadne lepšie zdravie, lepšie trávenie, alebo lepšiu imunitu nebudú môcť sľubovať bez toho, aby to bolo vedecky preukázané.

Ja by som však išiel ešte ďalej. Uzákonil by som povinnosť informovať spotrebiteľa aj o škodlivosti niektorých potravinárskych výrobkov. A napríklad reklamu, kde Santa Claus prechádza zasneženou krajinou s kamiónmi plnými Coca - coly, by som nahradil kamiónmi plnými cukru.

Vraj najväčší marketingový podvod na spotrebiteľovi je to, keď sa pitná voda začala baliť do plastových fliaš a predávať. Možno sa raz dočkáme toho, že sa podobne bude baliť aj taký vzduch a predávať so sloganom: „ Zachráni vám život".

A v podstate to bude aj pravda. Aj bez vedeckých štúdií.

 

Foto: tvnoviny.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Mesiac som žil v inteligentnej domácnosti. A takto to dopadlo

Moderná, zábavná a zaujímavá. Inteligentná domácnosť je ale drahá a slovenským príkazom zatiaľ nerozumie.

SVET

Rozhoduje sa o budúcnosti sveta, čo plánujú lídri (Globsec naživo)

Lídri, vojaci a odborníci sa rozprávajú o hrozbách.

KOMENTÁRE

Keď slová slúžia ako strely

Falošné správy často pritiahnu väčšie masy ako dôveryhodné médiá.


Už ste čítali?