Lacnejšie rožky nás napokon môžu vyjsť drahšie...

Autor: Martin Štunda | 18.1.2013 o 12:48 | Karma článku: 14,88 | Prečítané:  6562x

Už dlhšiu dobu  sa k nám cez rôzne médiá dostáva správa o zlacnení rožkov na päť centov, skoro vo všetkých obchodných reťazcoch na Slovensku. Vraj sú najlacnejšie za posledných šesť rokov...

 

Túto „charitatívnu" aktivitu spustil pred minuloročnými Vianocami v rámci konkurenčného boja Kaufland a ostatné reťazce sa k zápasu o zákazníka chtiac-nechtiac pridali. Napokon, museli niečo urobiť, keďže tržby z predaja im v poslednom čase klesali.

Treba však povedať aj „B". Zlacnel len jeden druh rožkov a možno aj jeden druh chleba. A je veľký predpoklad, že ich gramáž šla na minimum povolenej percentuálnej odchýlky. Už nehovoriac o tom, že sa vraj znížilo aj percento tuku v týchto pekárenských výrobkoch.

To by však ešte nebolo to najhoršie....

Stratu, ktorá týmto zlacnením predajcom vznikne, si predsa musia niečím vykompenzovať. Takže zvýšte pozornosť pri nakupovaní ostatných výrobkov a to hlavne pri ich cenách.

Obchodníci však dobre vedia, prečo znížili práve cenu rožkov. Kupujeme ich skoro denne a mnohokrát si kvôli cene pečiva vyberáme aj predajňu, ktorú navštívime. A poznáte to. Idete kúpiť len rožky a napokon odchádzate s plným nákupným vozíkom...

Je však množstvo ďalších marketingových ťahov, ktoré učia svojich zamestnancov ich šéfovia. Najobľúbenejším je občasné premiestňovanie tovaru v predajni, ktoré nás vie tak rozčúliť, keď nevieme nájsť ten náš obľúbený výrobok.

Má to však svoj veľký význam. Pri hľadaní trebárs svojho jogurtu, ste donútení prepátrať skoro celú predajňu a tak sa vizuálne oboznámiť s tovarom, ktorý ste možno ani neplánovali kúpiť, ale nakoniec aj tak skončí vo vašom vozíku.

Výrobky v akciových cenách sú mnohokrát vo vyšších, alebo nižších regáloch a do úrovne vašich očí uložia tie drahšie, aby ste ich tiež kúpili. Tovar s končiacou sa záručnou dobou dajú dopredu a ten čerstvejší až za neho. A pri balenej zelenine a ovocí s určitosťou nájdete zamiešané aj menej kvalitné, alebo už hnijúce kusy.

„Dobrým" zvykom býva aj to, keď sa akciová cena v regáli nezhoduje s tou v pokladni. Preto treba radšej sledovať sumy na displeji, alebo aspoň dodatočne skontrolovať na pokladničnom lístku. Nehanbiť sa prípadné rozdiely reklamovať, lebo práve s tým počítajú. Väčšinou sa potom čudujú, ako sa to vôbec mohlo stať a najčastejšie to zvaľujú na brigádnikov, ktorí to buď domotali, alebo nestihli vymeniť.....

Skrátka nesmieme zabúdať, že obchodníkom ide hlavne o zisk. A samozrejme, nie o ten náš. A môže sa preto ľahko stať, že nás tie lacné rožky, vyjdu napokon sakramentsky draho...

 

 

Foto: peniaze.pravda.sk

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Astronautka z NASA: Vidieť Zem oproti čiernote vesmíru je neuveriteľné

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

SVET

Minúta po minúte: Merkelová môže byť štvrtýkrát kancelárkou

Jej konzervatívci vedú nad druhými socialistami Martina Schulza.

SVET

Merkelová bude pokračovať. Nikto však nevie ako, hovorí analytik

Nemecká kancelárka je istou víťazkou nedeľných volieb už teraz.


Už ste čítali?